Windows 8 vs. Windows 7: Pelisuorituskyky testissä

Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 2 kommenttia

Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, Windows 8 -pelaaminen ei eroa aiemmasta



Kaikista kymmenestä testaamastamme pelistä vain yhdessä tapauksessa Windows 8:n siirtymisellä oli vaikutusta suorituskykyyn ja silloinkin vain Nvidian GeForce GTX 660 -ohjaimella. Erot löytyivät Borderlands 2 -pelistä, jossa keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus tipahti 86,6 ruudusta sekunnissa 81 ruutuun sekunnissa. Nopeus on kuitenkin edelleen erittäin riittävä, eli erotus ei aiheuta ongelmia.



Pieniä suorituskykyeroja merkittävämpää oli Sleeping Dogs -pelin grafiikkaongelma, jonka vuoksi peliä ei voinut pelata High-tason grafiikoilla. Ongelma korjaantuu kääntämällä grafiikkat Medium-tasolle, mikä ei sinänsä ole optimaalinen ratkaisu laatua etsivälle.

Muutamista eroista huolimatta pelisuorituskyky Windows 8 -alustalla ei käytännössä eroa ollenkaan edellisestä Windows-versiosta. Erot jäävät niin pieniksi, että niillä ei ole merkitystä pelikokemuksen kannalta ja myös yhteensopivuusongelmiin löytyy todennäköisesti ratkaisu piakkoin.

kommenttia 2

G0lden_Kebab

Eli vielä vähemmän syitä päivittää.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5. marraskuuta, 2012 @ 10:01

RekookeR

Luulis että jotain uudistusta olisi saatu aikaseksi myös käyttiksen sisäisessä optimoinnissa, kuin pelkästään kosmeettiset uudistukset.

-Reko

Kommentoi artikkelia