Windows 8 vs. Windows 7: Pelisuorituskyky testissä
Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 2 kommenttia
Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, Windows 8 -pelaaminen ei eroa aiemmasta
Kaikista kymmenestä testaamastamme pelistä vain yhdessä tapauksessa Windows 8:n siirtymisellä oli vaikutusta suorituskykyyn ja silloinkin vain Nvidian GeForce GTX 660 -ohjaimella. Erot löytyivät Borderlands 2 -pelistä, jossa keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus tipahti 86,6 ruudusta sekunnissa 81 ruutuun sekunnissa. Nopeus on kuitenkin edelleen erittäin riittävä, eli erotus ei aiheuta ongelmia.
Pieniä suorituskykyeroja merkittävämpää oli Sleeping Dogs -pelin grafiikkaongelma, jonka vuoksi peliä ei voinut pelata High-tason grafiikoilla. Ongelma korjaantuu kääntämällä grafiikkat Medium-tasolle, mikä ei sinänsä ole optimaalinen ratkaisu laatua etsivälle.
Muutamista eroista huolimatta pelisuorituskyky Windows 8 -alustalla ei käytännössä eroa ollenkaan edellisestä Windows-versiosta. Erot jäävät niin pieniksi, että niillä ei ole merkitystä pelikokemuksen kannalta ja myös yhteensopivuusongelmiin löytyy todennäköisesti ratkaisu piakkoin.
kommenttia 2
Eli vielä vähemmän syitä päivittää.
Luulis että jotain uudistusta olisi saatu aikaseksi myös käyttiksen sisäisessä optimoinnissa, kuin pelkästään kosmeettiset uudistukset.
-Reko