Testissä Nvidia GeForce GTX 780: Titan sai uuden pikkuveljen
Artikkelin kirjoittaja: Chris Angelini Artikkelin suomentaja: Teemu Laitila
Testikokoonpano ja testit
Testilaitteisto |
|
---|---|
Prosessori |
Intel Core i7-3770K (Ivy Bridge) 3.5 GHz kellotettuna 4.0 GHz:n (40 * 100 MHz), LGA 1155, 8 MB jaettua L3-välimuistia, Hyper-Threading käytössä, virransäästö käytössä |
Emolevy |
Gigabyte Z77X-UD5H (LGA 1155) Z77 Express -piirisarja, BIOS F15q |
Muisti |
G.Skill 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1600, F3-12800CL9Q2-32GBZL @ 9-9-9-24 ja 1.5 V |
Kiintolevy |
Crucial m4 SSD 256 GB SATA 6Gb/s |
Näytönohjaimet |
Nvidia GeForce GTX 780 3 GB |
|
AMD Radeon HD 7990 6 GB |
|
AMD Radeon HD 7970 GHz Edition 3 GB |
|
Nvidia GeForce GTX 580 1.5 GB |
|
Nvidia GeForce GTX 690 4 GB |
|
Nvidia GeForce GTX 680 2 GB |
|
Nvidia GeForce GTX Titan 6 GB |
Virtalähde |
Cooler Master UCP-1000 W |
Järjestelmän ohjelmistot ja ajurit |
|
Käyttöjärjestelmä |
Windows 8 Professional 64-bit |
DirectX |
DirectX 11 |
Näytönohjaimen ajurit | AMD Catalyst 13.5 (Beta 2) |
|
Nvidia GeForce Release 320.00 |
|
Nvidia GeForce Release 320.18 (vain GeForce GTX 780) |
Ruutujen vaihteluvälin mittaus
Pitkäaikaiset lukijat saattavat havaita, että tulevilla sivuilla esitetyt mittaustulokset ovat melko paljon matalampia kuin aiemmassa Radeon HD 7970:n testituloksissa esitetyt lukemat ja sille on olemassa tärkeä syy. Aiemmin esittelimme tuloksissa ruudunpäivitysnopeuksien raakaversiot ja tosimaailman versiot sekä niiden erotuksen eli latenssit päivitysnopeudessa, jossa kuitenkin laskettiin mukaan edelleen puolikkaat ja pudotetut ruudut. Se ei kuitenkaan ole täysin linjassa sen kanssa, miten käyttäjä kokee asian eikä siis ole täysin reilua AMD:tä kohtaan osoitella pelkkiä raakaversion latensseja.
Siksi kerromme tuloksissa käytännönläheisemmän ruudunpäivitysnopeuden ajan suhteen sekä ruudunpäivitysnopeuden vaihteluvälin. Esitystapa ei liioittele tilannetta, mutta toisaalta paljastaa edelleen ne pelit, joissa AMD:llä on vaikeuksia.
Testit ja asetukset |
|
---|---|
Battlefield 3 |
Ultra Quality -esiasetus, v-sync pois, 2560x1440, DirectX 11, Going Hunting, 90 sekunnin pätkä, FCAT |
Far Cry 3 |
Ultra Quality -esiasetus, DirectX 11, v-sync pois, 2560x1440, erillinen pelijakso, 50 sekunnin pätkä, FCAT |
Borderlands 2 |
Highest-Quality -asetus, PhysX Low, 16x Anisotropic Filtering, 2560x1440, erillinen pelijakso, FCAT |
Hitman: Absolution |
Ultra Quality -esiasetus, MSAA pois käytöstä, 2560x1440, sisäänrakennettu testijakso, FCAT |
The Elder Scrolls V: Skyrim |
Ultra Quality -esiasetus, FXAA käytössä, 2560x1440, erillinen pelijakso, 25 sekunnin pätkä, FCAT |
BioShock Infinite |
Ultra Quality -asetus, DirectX 11, Diffusion Depth of Field, 2560x1440, sisäänrakennetu testijakso, FCAT |
Crysis 3 |
Very High System Spec, MSAA: Low (2x), High Texture Resolution, 2560x1440, erillinen pelijakso, 60 sekunnin pätkä, FCAT |
Tomb Raider |
Ultimate Quality -esiasetus, FXAA käytössä, 16x Anisotropic Filtering, TressFX Hair, 2560x1440, erillinen pelijakso, 45 sekunnin pätkä, FCAT |
LuxMark 2.0 |
64-bittinen versio, Versio 2.0, Sala Scene |
SiSoftware Sandra 2013 Professional | Sandra Tech Support (Engineer) 2013.SP1, Cryptography, Financial Analysis Performance |
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään