AMD Radeon HD 7990: Kahdeksan peliä ja näytönohjain 1000 eurolla

Artikkelin kirjoittaja: Chris Angelini ja Igor Wallossek Artikkelin suomentaja: Manu Pitkänen

OpenGL: Synteettinen pelisuorituskyky


Unigine Heaven 4.0


Unigine Heaven 4.0 -testi paljastaa DirectX 11:n alla testattuna miten hyvin näytönohjaimet suoriutuvat uusimpien grafiikkaominaisuuksien asettamista haasteista. Nyt testiä ajetaan kuitenkin OpenGL:n alaisuudessa. Alla on testin tärkeimmät ominaisuudet:
  • Comprehensive use of hardware tessellation, with adjustable settings
  • Dynamic sky with volumetric clouds and tweakable day/night cycle
  • Real-time global illumination and screen-space ambient occlusion
  • Cinematic and interactive fly/walk-through camera modes




Radeon HD 7990 johtaa jälleen, mutta SLI-kokoonpano skaalautuu CrossFirea selvästi paremmin.

Unigine Sanctuary (OpenGL)


Tässä Uniginen toisessa testissä seurataan eri ominaisuuksia kuin edellisessä. Nvidian piirit näyttävät pärjäävän yllättävän hyvin. Radeoneiden tulosta painaa Sanctuaryn partikkelijärjestelmän aiheuttamat ongelmat. Tämä ei ole yllätys, sillä oireita on näkynyt muissakin testeissä. Runsas määrä partikkeleita saa AMD:n piirit hidastumaan selvästi.
  • Five dynamic lights
  • HDR rendering
  • Parallax occlusion mapping
  • Ambient occlusion mapping
  • Translucence
  • Volumetric light and fog
  • Particle systems
  • Post-processing



Unigine Tropics


Viimeisen Uniginen testin pääkohdat ovat seuraavat:
  • Dynamic sky with light scattering
  • Live water with a surf zone and caustics
  • Special materials for vegetation
  • HDR rendering
  • Parallel split shadow map
  • Depth of field
  • Real-time ambient occlusion
  • Up to 2M polygons per frame
  • Simulation of changing light conditions


Kommentoi artikkelia