GeForce GTX 480 uusintakatsaus: 3-Way SLI, 3D Vision, ja melu
Artikkelin kirjoittaja: Panu Roivas | 0 kommenttia
SLI suorituskyky ja skaalaus
Tässä kohtaa alkaa tulla kuumat paikat. Yläpuolen kaavio näyttää GeForce GTX 480 suorituskyvyn yhden, kahden ja kolmen kortin kokoonpanoissa 2560x1600 resoluutiolla kuudessa testatussa pelissä 4xAA päällä.
Nuo tulokset kääntyvät yllä oleviksi skaalausprosenteiksi (Metro 2033 ylittää kaavion koska pohjatulos on niin matala; samasta syystä sen yli 200% skaalaus SLI:ssä on merkityksetön).
Huonoimmillaankin SLI lisää suorituskykyä 71% (Just Cause 2). Parhaimmillaan se antaa 89% lisäsuorituskykyä (S.T.A.L.K.E.R.). Kolme muuta peliä jäävät näiden vaikuttavan tasaisten tulosten väliin. SLI osoittautuu hyvin tehokkaaksi tavaksi lisätä suorituskykyä pelikoneessa.
Kaikissa kuudessa pelissä 3-way SLI toimii, mutta se ei ole kovin hyödyllinen. Kolmannesta kortista voi saada nopeusetua; en vain usko että nopeusetu oikeuttaa kolmannen kortin hinnan.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään