Nvidia 3D Vision Vs. AMD HD3D: 18 peliä testissä
Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia
DiRT 3
Natiivi AMD HD3D-tuki:
Erinomainen 3D-tulos, mutta ruutukaappausta ei voitu tallentaa
3D-vaihtoehto ei ole valittavissa DirectX 9 -tilassa. Siinä on sinänsä järkeä, sillä kaikki HD3D-tekniikkaa tukevat Radeon-kortit tukevat myös DirectX 11 -tekniikkaa.
DiRT 3:n natiivi HD3D-toteutus on selvästi paras näkemämme. Syvyysvaikutelma on mahtava eikä pelistä löydy juuri mitään vääristymiä. Ikävä kyllä emme voineet ottaa pelistä ruutukaappausta sen toteamiseksi, vaikka kuva muistuttaa paljolti alla olevaa TriDef-ajurin kuvaa. Vaikka tässä artikkelissa ei käsitelläkään suorituskykyä, huomasimme sen kuitenkin kärsivän selvästi kun peliä pelataan natiivissa HD3D-tilassa.
AMD HD3D ja TriDef Ignition -ajuri
Hyvä 3D-kuva DirectX 9 -tilassa Virtual 3D -tekniikalla; DirectX 11 ei toimi
TriDef Ignition ei suostu käynnistämään peliä DirectX 11 -tilassa, mutta peli käynnistyy, jos DirectX 9 pakotetaan päälle muokkaamalla hardware_settings.cfg-tiedostoa. Normaali 3D-tila aiheuttaa pahoja artefakteja, mutta Virtual 3D -tilassa peli näyttää hyvältä. Mielenkiintoista kyllä pelin suorituskyky tuntuisi olevan huomattavasti parempi kuin natiivilla HD3D-tekniikalla.
Nvidia 3D Vision
Hyvä 3D-kuva alennetuilla yksityiskohdilla; stereoskooppisen ruutukaappauksen tallentaminen ei onnistunut
Tässä pelissä ongelmia aiheuttavat varjot, ambient occlusion -asetus sekä jälkikäsittelynä lisätyt efektit. Jos kaikki laitetaan matalimpaan arvoonsa, peli alkaa näyttää hyvältä. Linssiheijastukset aiheuttavat edelleen pieniä häiriöitä, mutta niiden kanssa voi elää. Lisäksi pelistä löytyy muutamia veden heijastuksen aiheuttamia artefakteja. Suuremmat vesimassat ovat kuitenkin harvinaisia, joten niistä ei muodostu suurta ongelmaa.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään