Nvidia 3D Vision Vs. AMD HD3D: 18 peliä testissä
Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia
Lord Of The Rings Online
AMD HD3D ja TriDef Ignition -ajuri
Erinomainen 3D-kuva DirectX 9 -tilassa asetuksia säätämällä; DirectX 11 on ongelmallinen
DirectX 11 -tilassa TriDef-ajuri ei perusasetuksilla tee mitään. Virtual 3D toimii paremmin, mutta DirectX 11 -tilassa se sekoittaa käyttöliittymäelementtien takana olevien objektien syvyysarvoja käyttöliittymään, mikä näyttää erittäin ikävältä.
Ongelmaa ei onneksi ole DirectX 9 -tilassa. Taivaan syvyysefekti aiheuttaa pieniä häiriöitä, mutta siitä pääsee eroon säätämällä TriDef-ajurin OSD-säätimillä asettamalla focus-kohdan arvoon yksi. Kuten monien nykypelien kanssa, DirectX 11 -tila ei juuri eroa DirectX 9 -tilasta ulkonäkönsä puolesta, joten vanhempaan tekniikkaan vaihtaminen ei ole ongelma.
Nvidia 3D Vision
Erinomainen 3D-kuva pienellä asetusten laskemisella
Ensimmäisen kerran kun kokeilimme peliä 3D Visionilla, tulokset eivät olleet erityisen hyviä. Uusien 280-sarjan ajureiden myötä Nvidia on lisännyt pakettiin uuden profiilin, joka korjaa useampia vanhoilla ajureilla ilmenneitä ongelmia. Kunhan SSAO ja glow mapping otetaan pois käytöstä, peli näyttää erittäin hyvältä 3D-tilassa.
Lord of the Rings käyttää samaa 3D- moottoria kuin Dungeons & Dragons Online ja kokemustemme mukaan molemmat pelit käyttäytyvät samalla tavalla 3D Vision -ja TriDef-tekniikoilla.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään