Nvidian uusi 3D Vision 2 vastaan AMD:n HD3D
Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia
Testitulokset: Bulletstorm
Bulletstorm näyttää myös erittäin hyvältä 3D-tilassa. Pelissä käytetty Unreal-pelimoottori ei ole tunnettu erityisen raskaana ajettavana, joten odotamme mielenkiinnolla millaisia tuloksia pelistä saadaan:
Tuloksista ei paljastu juuri mitään uutta ja näin kolmannen pelin kohdalla voi havaita tietyn kuvion nousevan esiin. Kun resoluutio nostetaan 1080p-tasolle, GeForce GTX 570 suoriutuu tehtävästä kunnialla, mutta Radeon HD 6970 pärjää vielä paremmin Virtual 3D -tilassa ja GeForce GTX 580 SLI tarjoaa parhaat tulokset saavuttaen 60 FPS:n nopeuskaton.
Kolmannessakaan pelissä MSAA ei ole yhteensopiva TriDef-ajurin kanssa ja Radeon-korteilla käytetään morfologista pehmennystä.
Vaikka Radeon HD 6970 pärjää hyvin vielä 1280x720 resoluutiolla, kaikki osallistujat GeForce GTX 580 SLI:tä lukuun ottamatta jäävät 30 FPS:n rajalle korkeammalla resoluutiolla. Kannattaa huomioida 30 FPS raja. Jos näytönohjain ei jaksa pyörittää peliä 60 FPS tasolla kun v-sync on päällä, näyttö jättää seuraavan ruudun väliin tiputtaen enimmäisnopeuden 30 ruutuun sekunnissa. Koska v-sync on olennainen osa stereoskooppista 3D:tä 120 Hz:n näytöillä, tätä tapahtuu satunnaisesti.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään