World of Warcraft: Cataclysm - Tom’s Hardwaren opas suorituskykyyn
Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia
Efektit: veden yksityiskohdat
Veden yksityiskohtia säätävälle Liquid Detail –asetukselle on neljä vaihtoehtoa.
- Low: animoidut vesitekstuurit, tekstuuripohjaiset laineet, ei heijastuksia
- Fair: Normal Map-tekstuurit, tekstuuripohjaiset laineet, ei heijastuksia
- Good: Normal Map-tekstuurit, proseduraaliset laineet, sumennukseen perustuva heijastus
- Ultra: Normal Map-tekstuurit, proseduraaliset laineet ja täydet heijastukset
4.0.1-version mukana tuli uusi renderöintijärjestelmä vedelle, mikä parantaa sen ulkoasua huomattavasti.
Animoidut tekstuurit ja tekstuureihin perustuvat laineet vaikuttavat Blizzardin hyvistä yrityksistä huolimatta erittäin staattisilta. Kun olet kokeillut parempia asetuksia, et halua palata Low-tason yksityiskohtiin.
Normal Map –tekniikalla toteutettujen tekstuurien lisäys tuo huomattavasti lisää realismia veteen kauempaa katsottuna, vaikka laineet ovatkin edelleen kohtuullisen staattisia seuraavaan tasoon verrattuna.
Good-tasolla tuleva sumeuteen perustuva heijastus parantaa realismia läheltä katsottuna, sillä kaikki vesi ei näytä enää läpinäkyvältä. Proseduraaliset laineet ovat melko hienoja, sillä vedessä juokseminen tai muutoin laineiden tekeminen aiheuttaa kuplia ja aaltoja, jotka seuraavat perässä ja häviävät ulompana.
Ultra-laadulla vesi saa täydellisen heijastavuuden. Kuten kuvakaappauksesta näkyy, puut ja kalliot heijastuvat takana olevan järven pintaan. Heijastukset huomaa erityisen hyvin lentäessä kaikkien ympäristön yksityiskohtien heijastuessa kuten niiden voisi olettaakin tekevän.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään