GeForce GTX 580 ja GF110: Niin kuin Nvidia tarkoitti pelaamisen

Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia

Civilization 5 (DX11)







Civilization 5 on hankala peli testikäytössä, mutta halusimme kuitenkin sisällyttää sen testeihin vastapainoksi kaikille FPS-peleille. Tämän pelin mielenkiintoinen ominaisuus on sen erilainen DirectX 11 –tekniikan käyttö. Suurin osa pelintekijöistä käyttää DX11-efektejä pelin visuaalisen laadun parantamiseen, mutta Firaxis käyttää sitä suorituskyvyn parantamiseen tesseloinnin avulla.

Tästä johtuen testin DirectX 11 –luokan kortit saavat aikaan uskomattoman korkeita tuloksia. Leader-testiohjelma näyttää pelin johtavia yksiköitä renderöitynä 300+ ruudun mittaisina animaatioina. Suorituskyky vastaa suurin piirtein odotuksia, vaikkakin järjettömän korkeilla ruudunpäivitysnopeuksilla.

Karttanäkymän testissä käytetään oikeaa pelikarttaa ja mitataan suorituskykyä lähelle ja kauas zoomattuna. Nopeudet eivät ole yhtä johdonmukaisia, mutta kaikki testatut kortit suoriutuvat pelattavilla nopeuksilla parhailla mahdollisilla asetuksilla.

Kommentoi artikkelia