GeForce GTX 580 ja GF110: Niin kuin Nvidia tarkoitti pelaamisen
Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia
Testitulokset: Lost Planet 2 (DX11)
AMD:n Radeon HD 5970 lähestyy hiljalleen GeForce GTX 480:n tuloksia ja ohittaa sen viimein 2560x1600 tasolla. GeForce GTX 580 pitää kuitenkin Nvidian johtopaikalla kaikilla kolmella resoluutiolla.
Mielenkiintoisesti AMD:n Radeon HD 6870 voittaa hienoisesti vanhemman Radeon HD 5870 –mallin 1680x1050 ja 2560x1600 resoluutioilla. 1920x1200 tasolla korttien erotus on vain yhden ruudun luokkaa.
Tässäkin pelissä herää kuitenkin pieni kysymys. Nvidian mukaan sen arkkitehtuuri on yksinkertaisesti parempi uusimpien DirectX 11 –pelien kannalta. On vaikea sanoa johtuuko hyvät tulokset tässä (ja Metro 2033:ssa) pelissä siitä, että Lost Planet 2 on myös TWIMTBP-sarjan peli vai käytetäänkö pelissä yksinkertaisesti niin paljon uutta tekniikkaa, että se näkyisi Nvidian etuna. Me olemme itse asiassa taipuvaisia epäilemään ensimmäistä vaihtoehtoa muissa vastaavantyyppisissä DirectX 11 –peleissä saatujen tulosten perusteella. Emme kuitenkaan halua missään tapauksessa vähätellä Nvidian suorituskykyä tässä pelissä, meidän tuloksemme kertovat mikä on tilanne pelaajan kannalta. Nvdialla on selvästi paremmat ruudunpäivitysnopeudet.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään