GeForce GTX 580 ja GF110: Niin kuin Nvidia tarkoitti pelaamisen
Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia
Testitulokset: Metro 2033 (DX11)
Kun GeForce GTX 480 julkaistiin, Metro suosi selvästi Nvidian grafiikkapiirejä. Eikä ihme, sillä pelissä käytetään PhysX-optimointeja ja se on yksi Nvidian The Way It’s Meant To Be Played –sarjan peleistä. Jos haluat nähdä todellista raudan kyykytystä, kannattaa laittaa päälle DirectCompute-pohjainen jälkikäsittelynä tapahtuva syvyysvaikutelman säätö. Se nimittäin tappaa ruudunpäivitysnopeuden millä tahansa näytönohjaimella.
Radeon-korttien suorituskyky on jo huomattavasti paljon aiempaa parempi, mutta Nvidian kortit vievät johtopaikat kevyesti. Itse asiassa GeForce GTX 480 ja 580 päihittävät jopa AMD:n kahden GPU:n Radeon HD 5970 –mallin kaikilla tasoilla, paitsi 2560x1600 resoluutiolla, jossa HD 5970 kiilaa ohi GTX 480:n.
Asteikon toisessa päässä AMD:n Radeon HD 6870 jää jumbosijalle kaikilla kolmella resoluutiolla, mutta säilyttää kuitenkin pelattavan tason Medium-asetuksilla. Asetusten nosto High- ja Very High –tasolle hyydyttää nopeasti suurimman osan näistä korteista.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään